Pesco
Bor i litet hus från 30-talet... egnahem, så grindarna var massproducerade. Behöver komplettera med flera grindar (finns ingen) för att hålla barnet inne på tomten.

Nån som har bra modell?
Fru Frö
Jag gjorde denna grind i just samma syfte som du, men som du ser är det väldigt klättervänlig, så till en början fick vi skruva på en plyfaskiva på baksidan, lagom snyggt, men då fanns ju inga inbjudande trappsteg.

Den är väldigt lätt att göra, och jag tycker att den är fin!

Anma
Jag har ingen ritning tyvärr, men vad jag skulle göra är att gå omkring i områden med liknande hus från samma tid och bygga en grind som liknar någon av de som finns i dessa trädgårdar. Det kan bli tokfel (i mitt tycke) om man sätter en herrgårdsgrind på lilla röda stugans tomt eller en funkisgring vid en herrgård. och viceversa.
Pesco
Japp, jag håller med. problemet är att här inte finns gamla trägrindar. Allt som finns är nytt, nån slags marint tema, kryss-grindar om ni fattar vad jag menar.

Grinden behöver ju inte vara trettiotal (kan bli svårt, om man inte väntar drygt 20 år) utan matcha 30-tal. Ingen puttinuttig snickarglädje, mao.

Klättergrinden var läcker! Och kanske ganska klättervänlig. Inte utan att man blir lite sugen ;-)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon