Jag bor i Uppland (fast bara 100 m från gränsen till Södermanland) och fick min jätteleverans i två omgångar för några veckor sedan. Då hade jag mailat dom och bett om tidig leverans för att den skulle komma till min semester.
Om du är orolig över när varorna kommer så maila dom bara och säg t ex att de mailar dig när ditt paket går iväg från dom. Då vet du när växterna kommer på ett ungefär. Har aldrig haft några problem med Hortogreen, de svarar ganska snabbt på mail.
Värre är det med Rosenlust/Easyplant.

De meddelade mig igår att de skall skicka en rest vecka 20, efter flera mail från min sida. Till saken hör att båda paketen var på väg för flera veckor sedan, men det var bara på följesedeln de skrivit att det skulle vara 2 kolli, inte på adresslappen, så det ena paketet (tillsammans med flera andras) kom tillbaka till dem. Slarvigt. Samtidigt kanske jag skall vara väldigt glad över att jag inte får ett paket som irrat runt på posten i över en vecka... Undrar hur växterna mår då?

Vecka 20 är dock min semester slut för länge sedan, så jag får det riktigt körigt med tid att ta hand om de små liven då.