Full version: Tulpaner
Blomstersmurfen
Köpte ett antal tulpanlökar i höstas från flera olika ställen, flest av Plantagen.

Nu har de kommit upp.

Hittills har inte en enda haft den färg som var på bilden på förpackningen. Bl a en var jätteläcker med mörka strimmor på bladen och skulle vara rosa med vita ränder, men den är ljusgul med orange strimma... Inte så snyggt i min rosa rabatt.

En annan som skall vara aprikos är i det närmaste klarröd... confused.gif

Är det något fel med jorden hos mig? De "aprikosa" står i en stor kruka med U-jord, de andra i påsjord blandat med ganska sandig jord.
Cassandra
Mina tulpanlökar från Plantagen har blivit lila när de skulle bli lila. Det är vackert nu när de har slagit ut!
pusillus
Jag har fått påskliljor när jag köpt pingstliljor på ICA. Satte dom mitt ibland ormöga och det är inte så fint med knallgult bland allt det blå angry.gif
Däremot så håller alla tulpaner jag köpte på Odlas erbjudande i höstas, att slå ut, och de är precis så som jag tänkt mig, jättefina.
Betty
Jag beställer mina tulpanlökar via Odlas erbjudande varje höst. Har aldrig fått fel färger på dem. tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon