Full version: Stockros
Annkina
Fick förrförra hösten fröer av en av kolonigrannarna som inte är svensk. Så hon kunde inte förklara vad det var för blomma, men den var fin fattade jag och att jag skulle sätta fröerna då. Gjorde som jag blev tillsagd. biggrin.gif

Förra sommaren kom några småplantor och i år har de blivit ganska mycket större och jag har insett att det är stockrosor jag fått.

Nu till min lilla fråga. Eftersom jag satte alla på ett ställe så kommer plantorna nu i en "klump", gör det något? Har förstått att stockrosor är ganska stora blommor som jag antar tar lite plats? Ska jag låta dom vara eller bör jag plantera ut dom lite varstans i landet?
kerstin z5-6
de behöver lite utrymme -åndra sidan är det snyggt med ruggar -och lättare att ge stöd som så behövs -men minst 15-20 cm mellan plantorna behövs
Annkina
Tack för ditt svar. Får ut imorgon och dela lite på ruggen iaf kanske då. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon