Full version: Jordförbättring?
älvan
Min jord i rabatten är nog inte bytad på evigheter... Hur ska jag göra för att få mer näringsrik jord där ute? Gödsel? Byta all jord? Har juh redan sått lite fröer, innan jag fick höra ngt om jordförbättring och byte av jord... duh.gif Några bra tips, nån?
rosita
Har du redan sått där du behöver jordförbättra, måste du vänta tills det grott. Sedan kan du kanske lägga på "kogödsel på påse" lite försiktigt och försöka mylla ner det med en handkratta. Men var försiktig med de små plantorna! Eller om du har tillgång till kompost, då kan du ta det i stället. Ett annat sätt är att täcka jorden mellan plantorna med gräsklipp, lägg bara inte helt nära plantorna. Gräsklipp är både gödning och jordförbättring på samma gång och det hade jag nog valt.
älvan
Tack så mkt! Så perfekt, föreningen här har precis klippt gräset... bravo.gif Så nu pyser jag ut o samlar ihop lite gräsklipp...

Förresten?!? Kan jag lägga på gräsklipp fast inte fröna inte kommit upp ur jorden än?
Fenja
Du bör lämna ytorna där du sått gräsfria.
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon