Full version: Tips önskas!
Emra
Hej allihopa!

Först vill jag säga STORT TACK för all hjälp man får här på forumet, ni är en stor källa till inspiration och min stora stöttepelare som nybörjade i trädgården! kompiskram.gif

Sen behöver jag hjälp. Jag har missbedömt storleken på mitt köksland och har flera tomma ytor som behöver fyllas upp. Jag har det "vanliga": potatis, morötter, ärter, gul lök, salladslök, spenat, rädisor och sallat, samt en massa blommor såklart. Men jag måste hitta andra saker så sambon inte fyller på med ÄNNU mer potatis... smile.gif Jag bor i zon 1, har lerjord och är som sagt nybörjare... Tacksam för tips och idéer!
Fenja
Kryddor som gräslök, libsticka och kungsmynta växer snällt i lerjord. Till salvia, dragon och timjan blandar du i lite sand/fint grus när du planterar dem så torde även de klara sig. Du kan plantera ut de kryddor du köper i liten kruka i affären. Gillar du rödbetor, nykokta med en smörklick så missa inte dem! Du kan sätta jordärtskockor som du köper i affären, men tänk på att dessa sprider sig OERHÖRT så avgränsa den delen av landet med en kant som går ner en bra bit.
Mvh
Fenja
anna_rispan
mangold o mera morötter. palsternacka. gurka eller squash. majs.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon