Full version: Zetas ev imorgon
malin72
jo...jag har aldrig varit på zetas och förhoppningsvis så bär det av imorgon tummenupp.gif
nu undrar jag....är det dyrt eller bra priser...varningar eller bara posetiva saker ni vet om dom...
något jag absolut inte ska missa flirting.gif
ska kika på någon ros, clematis och vinstock...någon buske ja eller hm kommer ju att vilja ha massor giggle.gif

vad är era erfarenheter av Zetas???eller har ni hört något av andra dunno.gif
ge mig gärna tips 000.gif
pusillus
Jag tyckte det var ganska dyrt, men ett mycket bra sortiment.
Deras Pion avdelning får du bara inte missa, den är grym.
Om jag minns rätt har de en hel del små fina barrträd också.
Finns mycket fint att titta på, uppvuxna ovanliga träd.

Har du kollat deras hemsida?
Du kan även äta, ta ett glas vin och fika där. Ta du med stora plånboken cool.gif
Blomstersmurfen
Prismässigt är de inte billiga, men har å andra sidan nästan allt.

Missa inte deras stora klockbuske som växer en bit ovanför rosorna. Den kanske tom har börjat blomma nu och är närmare 3 meter hög. Min är inte riktig så stor ännu, tyvärr, men när de nått den storleken så ser man verkligen hur underbart vackra klockorna är.

Väldigt många av deras växter är planterade på plats sen många år, så man kan verkligen se hur det kommer att se ut om några år.

Med stor plånbok har man fruktansvärt roligt på Zetas, men se till att ha gott om tid... Man kan utan problem spendera timme efter timme efter timme där, utan att ens märka att tiden går. giggle.gif
malin72
tillbaka tummenupp.gif nu har jag varit där,waw säger jag bara alla deras magnolior blommade vilken syn yahoo.gif
jag gick nog mest och bara mös där inne för hm ja jag hade inte riktigt så stor plånbok med mig,lite dyrt var det ja blush.gif
fanns massor jag vill ha......
helt klart ska jag tillbaka om så bara för at ta en fika i oasen whist.gif
Blomstersmurfen
Blommade klockbusken?
Floppy
Jag måste berätta nått roligt om Zetas...
Var till en kompis för ett tag sedan och hennes bror var upp och hälsade på...
Vi började prata växter mm och han säger att på hans jobb gör de si och så ...och jag frågade vad han jobbar med...
Jag jobbar på Zetas... ohmy.gif duh.gif ...tänk att det har inte min kompis berättat tidigare...
Så nu har jag varit in på deras hemsida och kikat runt lite och där fanns det ju en bild på honom också...

Så nu måste jag definitivt åka dit när jag är i Sthlm nästa gång...jag har aldrig varit dit...men nu känns det extra kul att åka...

Så jag hoppas att du hade det jättebra där Malin...
malin72
CITAT (Blomstersmurfen @ 30-04-2007, 05:19) *
Blommade klockbusken?

det är lite pinsamt blomstersmurfen blush.gif för jag blev så till mig när jag kom dit att jag glömde vad jag skulle titta efter whist.gif men när jag stod och kikade på deras karta över området så var det en stor sak med rosa blommor på kan det ha varit den unsure.gif allt var så fint så jag gick och kikade upp på alla träd med gapande mun så whistling.gif såg nog ganske rolig ut när jag gick runt där inne,men näste gång ska jag se till att ha en tjock plånbok och sätta mig vid deras härliga fik och bara njuta...kom dit lite sent med så jag försökte hinna med allt giggle.gif

jo då Floppy...det var jätte trevligt men nästa gång ska jag nog ta med mig mamma eller så,då kan man njuta i lugn och ro och bolla tankar med varann tummenupp.gif
Herbert Arvidsson
hej det var roligt att höra om dina erfarenheter av ett besök på Zetas och det är de väl värda. Att deras priser är högre än andras, vill vi inte hålla med om. Du får inget skräp på Zetas, sakkunnig personal och en underbar miljö, där många bara njuter av att få uppleva den. Vi har som leverantör till dem sen 70-talet haft ett mycket bra samarbete med dem och vi vet att de gör allt för att deras kunder ska vara nöjda. Med vänlig hälsning Ingeborg och Herbert
noora
Zetas är väl värda ett besök enbart för magnolian, om inte annat smile.gif Jag köpte många kryddväxter där förra året, de har alla klarat sig bra och vuxit fint. Priset är egentligen inte speciellt mycket högre än på andra ställen, det finns bara inte lika stora hav av lågprisväxter som på Plantagen och Bauhaus.
Blomstersmurfen
Klockbusken har små små rosa klockor, i massor. Vad underbart att Magnoliorna blommade. Blir lite avundsjuk nu... Kanske måste ta en tur själv.
Virriz
Jag är där minst en gång i månaden från mars tummenupp.gif !!

Dyrt javisst, men man märker skillnad i kvalité också!! OCH bra hjälp från kunnig personal! Deras fik är också fantastiskt och maten jättegod! Jag tycker man kan åka dit bara för miljöns skull och inte bara för att handla. Även om jag kanske aldrig lyckats komma därifrån utan att handla någonting men... biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon