Full version: Id-hjälp med lökar
Lile
Rensade rabatten idag och hittade dessa lökar ca 1,5 dec ned i jorden.
I rabatten finns sedan tidigare bara rosor och flox.
Ogräs?? (ursäkta bildkvalitén) rolleyes.gif

[attachment=1793:Photo_0075.jpg]

[attachment=1794:Photo_0077.jpg]
Gåsis
Krollilja kanske?

/Åsa
Åsa, mälardalen zon 2
Japp det ser ut som krollilja tycker jag.
Lile
oj, det lät ju trevligt om det är krolliljor!
Men vi har sett många orangea liljor här och var i trädgården, nästan bredvid varje planterad växt så har det funnits sådana.
Ser de lökarna annorlunda ut? För är det krolliljor så spar jag dem, men annars,,,, inte!
Blomstertanten
Krolliljor är inte orange ! Det är troligen brandlilja eller möjligen tigerlilja.
Lile
ja krolliljor är ju INTE orange happy.gif
därför hoppas jag verkligen att de här lökarna är krolliljor och inte brandliljor/tigerliljor!
Blomstertanten
Problemet är ju att det är svårt att se skillnad på lökarna.
Gåsis
Kan du inte peta ner dem i något hörn av trädgården, märka ut det och vänta tills dom blommar? Är det då en orange lilja så släng den om du inte vill ha såna.

/Åsa
zaaritha
Skicka lökarna till mej, om du ej vill ha dem! rolleyes.gif
Lile
Nu sitter de i en stor kruka.. återkommer med resultatet! coolgleam.gif
cia73
Krolliljan har gula lökar så jag tror inte det är krollilja du har där. Det fins säkert många som vill ha lökarna om du inte vill ha dem. smile.gif
Lile
Hej!

Nu börjar de titta upp, hoppas hoppas det är krollilja!
Brandliljorna som kommer upp i trädgården nu ser inte ut som dessa iaf, tycker jag whistling.gif

[attachment=3261:Photo_0078.jpg]
pusillus
Varken löken eller det gröna i krukan ser ut som krollisar, men det blir säkert någon annan fin lilja!
Evin
Mina föräldrar har den i sin trädgård. Det blir en vit lilja, ca 1 meter hög.

Tyvärr kan jag inte namnet på den.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon