Halli
Jag sådde Praktklocka, platycodon grandiflorus, inne, i mitten av mars och de grodde efter ett par dagar. Jag var tvungen att skola om dem efter ett par veckor även fast de inte var så stora, för det hade blivit en massa mögel i krukan och de såg inte så glada ut. Jag satte två i varje kruka och efter det ser det ut som om de inte växt något alls. De har bara fyra karaktärsblad och är jättepyttiga, men de ser inte ledsna ut. Är de väldigt långsamma? Ska jag börja avhärda dem och ställa dem ute istället?
Gåsis
Mina växte också långsamt första året och blev inte stora nog att sätta i rabatten. Fuji pink blommade på en pyttestängel år två men den blå blommade redan första året på en sytråd. Jag tror inte dom växer fortare om du ställer dom svalare.

/Åsa
MariaS
Enligt litteraturen kan de ta några år på sig innan de kommer igång, så ha tålamod.

MariaS
kerstin z5-6
De tar en tid på sig -finast blir de år två -tre -sätt dem i grupper om 3, gärna 5 plantor
De klarar fint av plantering på friland nu i juni -trots den ringa storleken
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon