Nu har väl min ena Kalljordskrinium fått fnatt och blommar nere källarförrådet för fullt med en massa vackra klockor
Vad blir det då längre fram ??????????
Alexander-VG-zon3
28-04-2007, 20:37
åhh så fint , mina frilands planterade har med fnatt där kommer nya blad på den , den kommer någ fortsätta att blomma sätt ut den eller sätt den varmare ( om den inte redan har det varmt , sätter du ut den ha den inte under +5c ) . har du bild på den skulle vilja se blommorna tycker dom är sååå vackra .
ska du prova plantera en på friland om du får fler lökar ?
Ok ska gå ner i min källare och försöka fixa en bild på den. Har tre lökar från trädgårdsmässan i Örebro från förra året. Satte alla tre i var sina krukor förra våren och det kom bara en massa blad. Den ena satte jag ut i trädgårdslandet framåt hösten eftersom jag rev upp den krukan den satt i och vips så blommade den. Krukade in dem i höstas igen och satte i källarförrådet 8-12 grader och extraljus och nu har alltså den ena fått vårkänslor som heter duga och redan börjat blomma
Alexander-VG-zon3
28-04-2007, 23:32
hoppas mina med vill blomma kommer bara lite blad just nu ska börja göda dom med nu när det blir varmare igen .
Min har inte ens sett kapsylen av en gödningsflaska
Alexander-VG-zon3
28-04-2007, 23:43
CITAT (Eva St @ 29-04-2007, 00:40)

Min har inte ens sett kapsylen av en gödningsflaska

inte
men dom kanske får sen ?

Jaaa bara de lovar att fortsätta blomma så kan de få en rejäl näringssup varje dag om de vill
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.