Cam & co
Fick tipset om att det kan finnas intresse här av att byta plantor kanske?! Så jag gör ett försök ... Jag har nämligen mängder med krolliljor - mestadels rosa är de till färgen - och de står nu i vägen där vi ska fräsa upp jorden och jag tycker det känns dumt att låta dem hackas ner till müsli .... så jag gräver hellre upp dem & byter dem mot i stort sett vad som helst i blomväg ... eller ja, kom med förslag på vad du har ... vi har en STOR trädgård (http://www.camscorner.se/garden med mååånga växter, men faktiskt väldigt få blommor ..... Bor gör jag i Skene i Marks kommun - så det är bra om du bor i närheten, för jag gräver upp liljorna imorgon söndag & vet inte riktigt hur länge de klarar av att vara ur jord ...
Boxer
Åh dom skulle jag gärna vilja ha. Jag har små plantor av silvermartorn som ska blomma nästa år. Kan inte komma på något nu på stört, men jag har säkert annat som jag kan gräva upp.

Jag bor i Kungsbacka
Cam & co
CITAT (Boxer @ 29-04-2007, 10:03) *
Åh dom skulle jag gärna vilja ha. Jag har små plantor av silvermartorn som ska blomma nästa år. Kan inte komma på något nu på stört, men jag har säkert annat som jag kan gräva upp.

Jag bor i Kungsbacka

Silvermartorn visste jag inte ens vad det var, men jag googlade & jaa, de är ju riktigt snygga. Mer än gärna!! Resten kanske vi kan ta på PM ...
Monica M zon 4
Hejsan! Kul att se en Markbo till här! bravo.gif Jag bor i Fritsla!

Jag har några plantor som frösått sig, (bland annat mörkblå riddarsporre och gulltörel) som jag tänkt gräva upp och ge bort. Ska jag kruka in dem åt dig? Jag vill inte ha några kroll-liljor för det har jag redan.
lyckero
Jag skulle jättegärna vilja byta till mig krolliljor!!!!!!
Jag kan betala porto till dig, för det blir lite för långt att åka.
Jag mailar dig vad jag kan ha att byta med.
Lyckero
Eva St
Vill också gärna ha Krollliljor men det blir via post i så fall Skickar ett Pm vad jag har att byta med
Elisabeth P
Krollliljor skulle jag gärna vilja ha.
Jag har sått mycket i år och har över av följande sorter, men de är små årsplantor.
Riddarsporre blå och rosa
gyllenlack
geum
montbretia

Dessa är sådana som jag på rak arm vet att jag har över av, men det lär bli mer.

Jag bor i Bollebygdstrakten och jobbar i Rävlanda så det är ju inte så långt.

Antar att du har snigelfritt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon