Tommy
Synd att de vallmoblommor som tog fart blommar över så fort... på en vecka bara så är de borta. unsure.gif sad.gif

Är det alltid så, eller är det någe knas med mina?
Kajsa
Nej så är det, man får ta en promenad förbi dom varje dag, så vackra.
Mina rosa jättevallmo blommade i år " Helen Elisabeth"
så läckra. Men visst går det för fort!
Men dom fryser aldrig bort, så man vet att dom kommer igen
nästa sommar.
Ewa L
Det gäller väldigt mycket i trädgården tycker jag. Det är sällan själva blomningen varar mer än 2 veckor. Njuter just ju av bl.a. min Paradisbuske. Underbar! wub.gif Men det varar ju inte så länge.

Och det är också det som är utmaningen, att se till att det hela tiden finns något som är värt den där dagliga extra promenaden. Även att försöka se till att växterna har mer än en "skönhetsperiod". Ex.vis vackra höstfärger. Som trädgårdsfantast har man aldrig tråkigt tycker jag. Jag "målar" med mina färger och former.
Christoffer
Annars så kan man så vallmona med tidsintervaller så att när den ena blommar, så är den andra på väg upp och efter ett tag en till osv...

Just nu har jag odlat fram pyttesmå opievallmo, typ 10cm höga, gulliga små som man kan sätta i en liten vas eller ge bort.
Det är resultatet av för mycket näring smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon