ohlson
Har beställt 4 st olika amerikanska blåbär från segelora. Planerar att ha dessa i foten av min vindruvsbuske. Vindruvorna blir ju lite kala vid foten... Funkar det tror ni att plantera blåbären runt fötterna på vindruvan?? De ska ju ha surjordbåda två= samma jord och gödsel???
Christer i Falköping
Vilka sorter är det? De amerikanska blåbären brukar ju bli väldigt höga, det är väl bara Emil och Putte som blir lägre. Dessutom hur kommer det att gå med pollineringen?
Christer.
ohlson
Jag har skickar efter 4 sorter som är bra för varandra med pollinering osv. Sommartid är ju dörren öppen... Tror du det inte räcker. Det finns plats även om plantorna blir 1 m höga och lika vida. Tror du inte det fungerar?
Kanske jag hellre ska ha dem ute? Tänkte att jag får bär lite tidigare om jag hade dem i väsxhuset som har frostvakt på våren.

Sorterna är Blue Gold, Oskar, Berkerly och Bonus. Alla härdiga i min zon.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon