Lamarr
Det pirrar i magen! Efter några veckors pluggning och funderande blev det en halvstor beställning på rosenposten: Rosenholm Courtyard rambler (efter tips här), Little White pet, Climbing Bonica, Mmme Alfred carrier, Rosa Helena Lykkefund och Ritausma. Totalt 15 plantor. Tyvärr glömde jag i upphetsningen min enda röda ros. Hade tänkt mig en Ingrid Bergman, men den finns väl troligen på varenda plantshop, så den får jag köpa till senare.

Så nu går jag i väntans tider. Får väl köpa på mig rosgjord, och börja gräva lite gropar under tiden yes.gif
*Humlan*
Jag har länge sneglat på Rosenpostens hemsida men har inte vågat stanna för länge där inne... Är så rädd för att slinta på musknappen... happy.gif Men jaghar hört bara gott om dom så jag tror alldeles säkert att du blir nöjd! Mme Alfred Carrier har jag spanat på ett tag, den är jättefin!! Ja, det är alla du beställt förresten.. Ingrid Bergman blir som du säger inga problem att få tag i, den brukar finnas lite överallt.
AnnammA
CITAT (*Humlan* @ 30-04-2007, 11:49) *
Jag har länge sneglat på Rosenpostens hemsida men har inte vågat stanna för länge där inne... Är så rädd för att slinta på musknappen... happy.gif Men jaghar hört bara gott om dom så jag tror alldeles säkert att du blir nöjd! Mme Alfred Carrier har jag spanat på ett tag, den är jättefin!! Ja, det är alla du beställt förresten.. Ingrid Bergman blir som du säger inga problem att få tag i, den brukar finnas lite överallt.

Mme Alfred Carriére kan vara besvärlig, men om den trivs:wow! Jag köpte två st för kanske 10 år sedan, och det ena exemplaret levde kanske två år, men det andra växer på, och klär vår rosenbåge över två meter upp. Underbara doftande blommor!

mvh,

AnnA
Lamarr
Jag fick leveransen häromdagen 8 dagar efter beställning, toppen! tummenupp.gif
Har grävt febrilt så nu står allt i jord. Tyvärr är vår tomt bergig så någon djup härliga mylla är det inte att tala om. Men alla har fått rosjord med en näve rosgödsel så jag hoppas på det bästa.

Jag hoppas verkligen att Mme A C ska trivas. Hon fick den bästa platsen på tomten, med soligt läge och djup jord. Bredvid står en gammal ros som mår finfint trots de tidigare ägarnas uppenbara vanskötsel. Med omvårdnad, gödsel och lite kärlek hoppas jag att de klarar sig
Kajsa
Köpte Climbing Bonica av Rosenposten förra våren och den förvånade mig med att inte frysa ner något i vinter, då SÅ mycket har frusit ner, så den rosen är det krut i.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon