Hannele
Ha en riktigt fin Valborgsmässoafton, vad gör ni?
Mysigt, när alla glada göteborgare är ute.
Fenja
Här förenar vi nöje med nytta! Middag i goda vänners lag och sedan eldar vi upp allt ris vi lagt hög för detta tillfälle! Har klipp ur en massa sly så det blir en bra brasa!
Ha det gott i kortegen!!
Mvh
Fenja
Bettis
Vi ska bort på middag hos goda vänner, ska bli gott ha en trevlig Valborg ska inte se kortegen happy.gif
Blomstertanten
Synd att det är så långt till Göteborg annars hade jag våldgästat dej Hannele flirting.gif
Tror inte jag bryr mej om majbrasan här i Glanshammar , det är ju så himla kallt för en sån fryslort som jag biggrin.gif
Ska ägna eftermiddagen åt att sätta 1 miljard jordgubbsplantor och sen vill jag nog in i värmen.
Trevlig valborg alla !
Hannele
CITAT (Blomstertanten @ 30-04-2007, 14:37) *
Synd att det är så långt till Göteborg annars hade jag våldgästat dej Hannele flirting.gif

Hoppas det flir tillfälle en annan gång, Blomstertanten. smiley_small_hug.gif
zissi
Jag har varit ute i stugan hela dagen. Soligt ! Vi har strosat i skogarna med vår bruna krulltott nästan hela dagen. Härligt! En hel plastkasse nässlor har det blivit + även 2 liter kirskål som jag gjorde soppa av till kvällmat och bjöd min gubbe o en släkting på . Det var första gången i mitt 48-åriga liv som jag ätit kirskål (fått inspiration från några på receptforumet). Det gav mersmak! Jag har även plockat de första gullvivorna, förgätmigejen (trädgårds), och liljekonvaljknopparna. Våren är på väg!!!!!!!!!!!
sqrulan
kompiskram.gif

Hoppas att alla har fått ett fint valborgsmässo firande.

Vissa?! Måste jobba!

Men jag har planterat om lite frösådder och "lyssnat" på TV.
Från Umeås valborgs firande.

Många kommer att ha skalle bang i morron,men inte jag...fniss.
Hannele
Den 98:e Chalmers Cortège var en av de bästa, mycket varierande och vägjord.
Solen sken och alla glada göteborgare var ute.
Hannele
Här finns årets Cortège vinnare: http://www.cortegen.se/?p=vinnare
Gossen Ruda
Första? och sista gången jag såg kortegen var för ca 50 år sen. Det enda jag kommer ihåg var mycket folk och att det var ett helsicke för oss att ta oss hem för spårvagnarna var knökade och gick andra vägar än dom vanliga. Det är förmodligen en av dom sista sakerna jag skulle komma på tanken att upprepa, att trängas med en massa andra människor bara för att se på en samling mer eller mindre halvpackade studenter som försöker vara roliga. Kalla mig gärna tråkig men jag växte ifrån studenthumorn för över 30 år sen. Jag hade en lugn Valborg i naturen vid sommarstugan, tusen gånger bättre. Dvs sen jag jobbat min halva dag.
Hannele
CITAT (Gossen Ruda @ 02-05-2007, 17:25) *
för att se på en samling mer eller mindre halvpackade studenter som försöker vara roliga.

Som vanligt, prat utan kunskap, synd att smutskasta dagens ungdom så,
för ChalmerCortègen är helnyktra, ingen sprit eller öl.
Pirum
Att se på cortégen kan vara trevligt, om man gör det tillsammans med vänner i vårsolen. Själva cortégen är däremot roligare att bygga än att medverka i, det är under byggandet det dricks friskast, på själva cortégen är många chalmerister nyktra. Jag är inte jätteimponerad av cortégevagnarna i sig, det är det sociala som är viktigast tror jag.

Själv har jag för vana att inte se på cortégen dock, kanske nästa år, vem vet.

Tillägg : jag har inte varit med och cortégebyggt.
Gossen Ruda
Jodå Pirum, du kommer sanningen närmast. Den dagen cortegen och hela Chalmers blir sprit- och ölfritt består veckan av 7 torsdagar. Det var väl under ett planeringsmöte för just cortegen som en av deltagarna avled pga akut alkoholförgiftning? Förmodligen har deltagarna roligast, av olika orsaker. whist.gif rolleyes.gif
Gillan
giggle.gif , Jaa, du Gossen, om det funnes ett pris för förste glädjedödare, tror jag du finge det utan konkurrans whist.gif a0a.gif
Gossen Ruda
CITAT (Gillan @ 03-05-2007, 09:06) *
giggle.gif , Jaa, du Gossen, om det funnes ett pris för förste glädjedödare, tror jag du finge det utan konkurrans whist.gif a0a.gif

Sure, babe. devil.gif laugh.gif
Hannele
CITAT (Gossen Ruda @ 02-05-2007, 17:25) *
sista gången jag såg kortegen var för ca 50 år sen.
alien.gif
Välkommen till 2007, Gossen Ruda. Grattis till priset.
Ingen har dött under eller före Cortègen under dessa 98 år.
En chalmerist dog för 25 år sedan, utanför en fest, så statsitiken är ganska god.
Jag tror det har hänt fler arbetsplatsolyckor på Televerket.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon