Limeblossom
*morrar*
Klippte bort döda grenar på min Flammentanz när min 4åring kom och tjatade om något med en grinande lillebror i släptåg. Redde ut osämjan och vände mig mot rosen igen och klippte av fel gren...ända nere vid marken. Den längsta och mest förgrenade såklart. sad.gif Ja, det var bara att klippa resten av grenen i småbitar och ta bort den.
Dagen efter köpte jag äntligen en Bowl of beauty pion som jag letade hela förra sommaren och som var slut överallt. Så skulle den planteras och ville inte riktigt lossna ut krukan så jag gav den en lätt smäll i botten och ut for den. Tror ni inte att den knäcktes!!!! Grävde ner skiten och fixade ett stöd så den skulle stå upprätt. In och hämtade ett plåster som jag satte runt det skadade stället smile.gif Vet att någon gjort så med en solros och mamma med en amaryllis. Vi får väl se hur det går. Känns som om jag inte ska göra mer i min trädgård i år....och jag har massor av projekt ju....
Märta-Linnéa
Hoppas den klarar sig... trostar.gif

Jag och mina barn har lite olika åsikter om vad trädgården är till för. De tycker studsmatta är viktigast, därefter fotbollsspel eller kojbygge... Som tur är flyttar vi nu till en lite större trädgård, där jag tror det ska rymmas fler aktiviteter.

Såklart måste alla få plats men när hårda fotbollar knäcker spröda tulpaner blir jag inte god att tas med. angry.gif
Limeblossom
Ser ut som om min pion gillar sitt stödförband smile.gif Den har då inte vissnat än.
Annie-72
VAd skönt en blir såå olycklig när det man tycker om drabbas av olycka!!! Grattis//Annie
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon