Björken
01-05-2007, 06:57
Jagar med ljus och lykta efter någon som säljer polyesterfiber sådant som man använder till att smälta ihop till vackra bilder. De enda som jag hittat som säljer det är Swelogent men de säljer inte till privatpersoner. Någon som vet var man kan köpa?
Visserligen är det kanske lite långt från blommor och blad men man kan skapa sådant med hjälp av materialet.
Hej! Eftersom jag aldrig hört talas om detta förut så vet jag självklart inte, men som förslag kanske du kan söka via Panduro. De säljer ju det mesta inom hobbyverksamhet.
Björken
01-05-2007, 08:11
Jag har sökt på alla möjliga ställen tycker jag inkl Panduro men inte hittat ännu, men jag ger mig inte, jag ska ha tag i det.
Panduro är annars ett fantastiskt ställe där finns det mesta.
anna_rispan
01-05-2007, 08:17
Menar du ungefär som kolfiber o glasfiber? I så fall kan jag återkomma när sambon är hemma igen. Annars har jag inte en blekaste aning...
Björken
01-05-2007, 08:48
Nja, det är färgad polyesterfiber som man lägger ut mellan tex bakplåtspapper, stryker med svag värme och då smälter det samman sedan klipper man ut vad man vill ha för motiv och syr fast dem på tex kläder. Ska se om jag lyckas hitta någon länk till där de har grejor gjorda det blir lite enklare att förstå då vad jag menar.
Björken
01-05-2007, 08:55
Det enda jag lyckades hitta på nätet var dessa bilder på färdiga alster
http://www.silvernalen.se/galleri/angelina/index.html
anna_rispan
01-05-2007, 09:09
Oj, vilka häftiga grejer. Har du testat o maila o fråga var man kan beställa materialet??
Björken
01-05-2007, 09:28
Ja jag gjorde det idag, ska se om jag får något svar. Hoppas hoppas innerligt. Sista utvägen är annars för mig att jaga upp någon snäll textillärare som kan tänkas göra en beställning åt mig men det är andra problem som dyker upp då. Betalningen t ex, fakturan går ju i så fall till företaget och oftast är det ju en instutition av något slag. Men det är problem som får lösas då.........
Björken
02-05-2007, 14:23
Jag måste bara tala om att det har löst sig för mig med mitt polyesterfiber.
Jagade i går kväll någon fira som sålde regnbågsull som inte bara var småtofsar som Panduro hade och hittade en alldeles för mig i varje fall ny firma med hobbyartiklar här på nätet. När jag då skrev till dem i meddelandet att jag sökte just dessa fiber och att de enda jag visste som sålde dem var Swelogent så fick jag snabbt ett svar att de handlade en del från dem så det kunde jag få köpa via dem.
Snacka om service!!!!!!!!!!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.