Anki V
Jag har totalt glömt bort vad det här är och jag har ingen notering om att jag grävt ner något okänt. whist.gif
Det borde inte vara något ogräs i alla fall, jag tycker jag känner igen de där bruna fläckarna på bladen g.gif

[attachment=1909:Sylarna_008.jpg]

/Anki

Gåsis
Är det inte små riddarsporrar?

/Åsa
backsippan
Eller stormhatt?

backsippan
Anki V
Hmmm g.gif , någon stormhatt borde det inte vara för någon sådan har jag aldrig haft......däremot skulle det kunna vara en riddarsporre.

Det står två till alldeles i närheten men det är andra sorter och har ett helt annat växtsätt. Medan de växer mer "upprätt" så har den här bladen tätt mot marken.

Är det en riddarsporre så borde den ha kommit från Östersund giggle.gif och blommade inte förra året.

Jag tror att det är prickarna på bladen som kommer att identifiera växten och jag vet att jag sett bild på den.......men var? confused.gif duh.gif

/Anki
Gåsis
Prickarna ser lite fotbladsaktiga ut, podophyllum, men inte bladen. Fast jag har ju ingen sån sen stockholmsresan så jag kanske inte ska säga något -cry-.gif

/Åsa
zaaritha
Nå´n näva ?
Boxer
Näva, tycker jag också låter troligt.
Anki V
Det blev en smörblomma av det där som jag inte kännde igen...... g.gif Vad jag vet så har jag inte planterat någon men den ser lite "ädlare" och har betydligt större blomma än den "vanliga" smörblomman.

Jag som inte ens "gillar" gula blommor. slap.gif

[attachment=3799:smörblomma.JPG]

/Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon