Full version: grönsakslandet
farenstedt
Jag har grävt ett lagom stort trädgårdsland, har för planterat massor inne, när kan jag plantera ut detta?
Bor i stockholm/ anna
Alexander-VG-zon3
vad är det för växter det gäller ?

olika växter kräver ju olika när dom kan planteras ut , typ man får ju lägga över om det blir frost för en del växter och andra får man vänta med så dom inte saktar ner i tillväxten
farenstedt
Broccolie, blomkål, gurka och sallad.
Mäst för min dotters skull.
Åsa, mälardalen zon 2
Blomkål, Broccoli runt slutet på maj-början på juni brukar det gå att sätta ut dem med fiberdukstäcke (plantorna ska vara avhärdade).
Gurka på friland kan ofta inte sättas ut förren en bit in i juni, gurka gillar inte kall jord och kylig luft.

Sallad kan sättas ut efter att du avhärdat plantorna i någon vecka, lägg över fiberduk efter planteringen. Mina direktsådda sallatsplantor har börjat titta upp i grönsakslandet + sallad är ganska tålig mot låga temperaturer men de kan bli skadade när det blir frost så en fiberduk är bra att ha för säkerhets skull.
farenstedt
Tackar så mycket för hjälpen! Fiberduken är redan inhandlad.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon