Full version: Plantskolor
Gloriana
Jag och min kompis Lisa ska återuppliva en kär gammal tradition nämligen att åka på trädgårdsresa. Vi kommer att åka fre-sö i mitten på maj, dvs Kristi Himmelsfärd. En del trädgårdar har vi bokat men vi skulle gärna ta emot tips på ställen som man helst inte ska missa. Vi åker E4:an från Östergötland söderut och sen mot Uddevalla. Finns det någon sevärd plantskola inom några mils avstånd från denna sträcka? Sjävklart har vi redan prickat in Peter Korn men det finns ju fler, eller hur?
marskattan
Hejsan!

Här kommer ett tips på en plantskola som ligger ungefär mitt inne i Uddevalla

Blomstergården

Sen om du är intresserad av pelargoner så har jag förstått att detta är ett "måste" om du funderar på att köra så långt ut som till Tjörn:

Orust blommor

Lycka till!
*säger jag nerifrån Skåne*
Gloriana
Tack för svar! Trädgården är tillräckligt stor för att rymma nästan hur mycket som helst (plånboken är betydligt mindre generöst tilltagen..) men det finns en gräns för hur många pelargoner jag kan övervintra. Jag som aldrig skulle ha sådana utan hålla mig till fuchsia naughty.gif Blomstergården verkar vara värt ett besök! Hoppas det finns fler tips därute i cyberspace!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon