myrtille
01-05-2007, 17:54
Jag har köpt storblommiga sjuttiotalstyger på en loppis som jag tänkt sy kuddfodral av att ha på balkongen. Vet någon om man kan behandla dem så att de bättre klarar väta? Tyger som är avsedda för utomhusbruk brukar ju ha liksom en hinna med något. Kan man fixa det själv?
Vanlig tygimpregnering finns att köpa på Coop och andra större varuhus.
Mvh
Fenja
myrtille
02-05-2007, 05:10
Oki, då vet jag att det finns och var jag ska leta. Jag hade ingen aning faktiskt. Tack!
netaave
02-05-2007, 11:18
Du ska ha impregnering man penslar på om det ska stå emot ordentligt, hör med en butik för båt eller husvagnstillbehör
Hi!
har försökt impregnera ett par nylon vantar ett flertal gånger. Jag sprutat/penslat/stryket/värmt och sen om igen .tyvärr märkte jag inget märkbart resultat. Köp ett tyg som klarar vätan ifrån början. Mitt råd
myrtille
03-05-2007, 06:43
Tack för tips och synpunkter. Nu kommer det kanske inte att bli så blött som i en båt. Jag har tak på balkongen. Ibland stänker det in och luften är ju fuktig men jag vill slippa tänka på att ta in kuddarna när de inte används. Jag ska åtminstone testa den här penslingsvarianten på de tyger jag nu har. På ett välsorterat byggvaruhus kanske man kan hitta.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.