Ingela_67
Hej,
Finns det några här i zon 5, 6 och högre som beställt perenner från Odla.nu som fått de levererade? Jag har skickat in en beställning men inte fått några än.
MVH Ingela.
Alba
Det verkar som de har fullt upp. Så här skrev de i nyhetsbrevet från Odla:

"Våra erbjudanden har varit otroligt populära i år och vi får massor av förfrågningar när gjorda beställningar kommer att levereras. Leveranserna pågår för fullt och har gjort så några veckor. Vi jobbar både dag och natt för att hinna leverera alla beställningar. Vissa sorter har varit så populära att vi har haft svårt att få fram tillräckligt många plantor snabbt nog men de allra flesta som har beställt pelargoner och småplantor ska få dem senast nästa vecka."

Kopierat från Odlas Nyhetsbrev Nr 8--27 april 2007
Digger
Jaha, kunde inte låta bli att kolla vad det var för perennerbjudande ni snackade om så jag kikade in på odla och... puh, tror ni inte att jag beställde ett par? Livsfarligt med dessa webbsidor... whist.gif
Helen i Piteå Zon 5
Nej, jag har inte fått dom ännu men paketet kommer nog snart smile.gif
Göran Carlsson, Odla.nu
Leveranserna sker efter postnummerområde och vi försöker leverera så nära lämplig planteringstid som möjligt. Vi är i postnummerområde 8 nu ute vid kusten om jag inte har fel för mig. För varje vecka som går så levererar vi lite längre norrut.
Ingela_67
CITAT (Göran Carlsson, Odla.nu @ 01-05-2007, 22:53) *
Leveranserna sker efter postnummerområde och vi försöker leverera så nära lämplig planteringstid som möjligt. Vi är i postnummerområde 8 nu ute vid kusten om jag inte har fel för mig. För varje vecka som går så levererar vi lite längre norrut.

thanks.gif för svaret..då fortsätter vi med postnummerområde 9 att vänta ett tag till....

// Ingela.
Kamilla z 7
Japp jag ligger på 9;an och väntar d010.gif
Ingela_67
Fick i alla fall paket med lökar idag blomma.gif Har man något att "sysselsätta" sig med de närmaste dagarna.

// Ingela. rose.gif
lena:-)
Idag kom mina, perenner och sticklingar....prima arbete
Ingela_67
CITAT (lena:-) @ 02-05-2007, 15:01) *
Idag kom mina, perenner och sticklingar....prima arbete

Jepp, perennerna kom till mig också bravo.gif , hade två paket i brevlådan..men trodde att det var lökar i bägge.. giggle.gif men hur gör ni andra häruppe i norr, planterar ni dem i krukor först och låter de stå på tillväxt???? Antar att det är för kallt att gräva ner de direkt i rabatten confused.gif

// Ingela
Kamilla z 7
CITAT (Ingela_67 @ 02-05-2007, 16:21) *
Jepp, perennerna kom till mig också bravo.gif , hade två paket i brevlådan..men trodde att det var lökar i bägge.. giggle.gif men hur gör ni andra häruppe i norr, planterar ni dem i krukor först och låter de stå på tillväxt???? Antar att det är för kallt att gräva ner de direkt i rabatten confused.gif

Jag krukar dem och sätter dem i växthuset...har du inte växthus skulle jag ta ett fönster.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon