Ewa L
Tack alla vänner som hjälpte mig att reda ut mina pixel-problem häromdagen.
Extra stort TACK till Hasse och Hannele. wub.gif
Resultatet blev att jag beställde en kamera på nätet, lätt nu när jag visste vad jag letade efter. Pröjsade i förskott och redan igår kunde jag hämta den på ICA (!!) biggrin.gif laugh.gif
Tog 65 "idiot"-bilder redan igår bara för att testa. Mycket testa kommer det nämligen bli känner jag. Resultatet kommer att poppa upp i mitt album, när jag börjar få lite kläm på det hela. Roliga programvaror som oxå måste testas.

Vilken tur att det regnar. rolleyes.gif smile.gif biggrin.gif laugh.gif
Betty
GRATTIS! Du kommer att ha en jätteskojig tid framför dej!!! Har själv digitalkamera sen en månad tillbaka. Vad bidde det för en? smile.gif
Ewa L
Mustek 4.1 MPix. Den hade det mesta jag sökte, bortsett från optisk zoom. Å andra sidan kostade den under 2000,-.
Hade inte råd med mer. (Kamremmen gick på min bil = 9.000,-)! wacko.gif blink.gif
Alternativet hade varit att vänta, vänta... Orkade jag inte. Viktigt för mig var att kunna plåta hyfsat nära [20 cm], testade på dotterns spargris resp plyschtiger igår! Ser helt OK ut på displayen. (Har förstås inte klurat ut ännu hur jag skall tanka ur.) Nå't skall jag väl syssla med i midsommar.
yla
jättekul då har du att pyssla med i regnet ,,,jag har tillomed min kamera med i mina drömmar på nätterna men dom bilderna går ju inte att tanka ner tyvärr
grattis till din kamera o nu väntar vi på resultaten laugh.gif smile.gif
Hasse_h
Lycka till med plåtandet! Ser fram emot spännande fotoalbum... wink.gif tongue.gif

Själv köpte jag nytt minne till min kamera idag. 64 MB för 225:-, förra gången jag köpte ett lika stort minne kostade det 1800:-...och då var det ändå i HongKong... huh.gif
Pher
Vad köpte du för digital kamera?

Även ni andra som har bilder i era album från era digitalkameror får gärna berätta vilken modell ni har.

Mvh
Ewa L
CITAT (Ewa L @ 19-06-2003, 10:53)
Mustek 4.1 MPix. Den hade det mesta jag sökte, bortsett från optisk zoom. Å andra sidan kostade den under 2000,-.

unsure.gif Eller var det inte mig du frågade?
Ewa L
CITAT (Hasse_h @ 19-06-2003, 11:53)
Själv köpte jag nytt minne till min kamera idag. 64 MB för 225:-, förra gången jag köpte ett lika stort minne kostade det 1800:-...och då var det ändå i HongKong... huh.gif

Snacka om utveckling! Hur många år sedan är det?
Kajsa
Maken och jag går runt och fotograferar i trädgården,
så småningom får vi till mitt album. wub.gif
Hasse_h
CITAT (Ewa L @ 19-06-2003, 12:33)
CITAT (Hasse_h @ 19-06-2003, 11:53)

Snacka om utveckling! Hur många år sedan är det?

Jag köpte min kamera i HongKong i januari 2001. Köpte då också extra minne när jag ändå höll på att tömma sparkontot... sad.gif . Sparade dock 30% på att köpa den där jämfört med härhemma. Och eftersom resan betalades av jobbet så....

CITAT
Även ni andra som har bilder i era album från era digitalkameror får gärna berätta vilken modell ni har.

Jag köpte en Fujifilm Finepix 4900 Zoom.... finns inte längre i sortimentet, men det finns efterföljare som är både bättre och billigare.. huh.gif

Köper man en digitalkamera får man vara beredd på en dålig affär, precis som när man köper datorer. De blir hela tiden billigare och bättre. Och sällan kan man uppgradera sin kamera, utom vad gäller minnesstorleken då.
Pher
*känner mig lite dum*

Jo jag frågade väl dig blandannat ja.. men glömde läsa de du skrev i början. smile.gif

Är det bilderna i ditt album som du tagit med den så blir de ju bra bilder.

Gillar dina hundbilder =)
Ewa L
Tack Pehr! Nej, de bilderna är inte tagna med min nya kamera. Har inte lyckats koppla ihop datorn och kameran ännu, så jag kan inte tanka ur! mad.gif
Hårdvara är jag inte någon hejjare på!! Måste iväg till någon dataaffär under dagen för att fråga om kabeln.
Suck sleep.gif
Ann i Göteborg
Och jag fick en Nikon Coolpix 3100 (min make hade spanat in den) på min födelsedag. Den var slut i affären så det blev först igår kväll jag kunde börja testa. Men å så kul det är!!!! Snart så får ni se mina bilder i albumet - skall bara lära mig en del saker först...

Nu följde endast 16M minne med - var hittar jag 64M eller 128M till bra penning??
Hasse_h
CITAT (Ann i Göteborg @ 24-06-2003, 20:12)
Nu följde endast 16M minne med - var hittar jag 64M eller 128M till bra penning??

Grattis till kameran!

Clas Ohlson, Kjell & Co, Scandinavian Photo, Cyberphoto är några ställen med bra priser.

Det finns också i datorbutiker, fotobutiker etc...
Kaja Lund
Åh, grattis till nya kameran!!! Jag har beställt ny digitalkamera men har inte fått den än, oh som jag längtar!

Ett tips till en sida på internet där man kan jämföra priser på kameror (och andra prylara också för den delen) hos olika butiker: www.pricerunner.com

Och så finns det en jättebra site där man kan jämföra olika kameror med varandra: www.imaging-resource.com/IMCOMP/CDISPLAY.HTM
Ewa L
Ann! Jag hade också bara 16 MB men har beställt 128 MB till idag. (Pris 699,-).
Pher
Vet inte vilken stad du bor i men i tex västerås finns en databutik som säljer compact flash minnen, se denna sida:

http://www.datacorner.se/shop/produkt.asp?kat=185

http://www.datacorner.se/shop/pdetalj.asp?...?PID=5010017791

Dustins varor brukar det vara många datorshopar som kan ta hem:
http://www.dustin.se/default.asp?ORIGIN=sh...?PID=5010022537

mvh
Almdalen
CITAT (Pher @ 26-06-2003, 17:03)
Dustins varor brukar det vara många datorshopar som kan ta hem:
http://www.dustin.se/default.asp?ORIGIN=sh...?PID=5010022537

mvh

Varför inte beställa direkt från Dustin det brukar jag göra, snabb leverans och utmärkt service. Har köpt till sonen Cannon Power Shot A40, det är den jag tar mina bilder med. Har också köpt en till jobb Olympus Camedia 300 också mycket bra till billigt pris.
wub.gif
Pher
Ok Almdalen, visste inte att de var fraktfritt osv, därav att jag själv handlar via datashop. Då blir det de priset som Dustin tar på hemsidan.

Så det kostar inget extra att beställa direkt från Dustin?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon