Var till Blomsterlandet idag (igen) och köpte bl.a. en ny Hoya

Kaktusarna köptes i små mini-krukor så jordklumpen runt rötterna är ju jätteliten, som en äggkopp ungefär. Jag tänkte jag skulle fylla på med lite mer jord runt rötterna så de kan växa, men det var ju hopplöst att försöka plantera något i sjösten... Jag provade alla möjliga metoder... grejen är ju att det helst inte ska synas att det är jord i krukan alls. Jag provade att fylla krukan med sjösten och göra ett hål i mitten för att plantera, men sjöstenen bara ramlade ju tillbaks till hålet igen så det gick inte. Tog en tom toarulle och ställde i mitten, öste i jord i toarullen och sjösten runt om, men när jag drog upp toarullen och satte dit kaktusen så ramlade jorden ut så att den syntes genom glaset och sjöstenen ramlade in där kaktusen skulle stå... Försökte fylla bara lite sjösten, ställa dit kaktusen och sedan trycka dit fuktig jord runt kaktusens jordklump för att sedan lägga dit sjösten, men det fungerade inte heller...

Hur gööör man? Ska man låta plastkrukan vara kvar eller? I så fall måste jag först köpa en storlek större plastkrukor för de där pyttesmå räcker ju inte långt... eller?
Vilka problem jag har...