Skånetös
02-05-2007, 09:29
Vi har trekammarbrunn, en sådan som har ett stort lock på sig, avlångt, kanske 80cm *200cm.
Det ligger mitt i gräsmattan precis där man går. Det är så fult och jag vill helst slippa se det. Förra husägarna hade en gammal cykel ståendes ovanpå men jag tycker det mer ger känslan. KOLLA HÄR, här är brunnlocket...
Några tips?
De måste ju vara lätt för skitgubben när han kommer och ska tömma...
Biggan_
02-05-2007, 10:07
Du kan väl pryda upp det med några krukor med sommarblommor. Låt det vara lite olika höjd på krukorna och sätt dem inte på rad utan gruppera dem i ojämt antal. Du kan lägga någon eller några fina stenar eller kanske en vacker grov trädgren emellan krukorna. Sätt någon krukgrupp i framkant och någon i bakkant så ser det inte så uppradat ut.
Ett litet fågelbad är väl inte heller fel att klämma in emellan, och du kan ju ha någon liten buske i en tunna om du inte vill ha så många krukgrupper. Det kan ju bli hur fint som helst.
Andypandy
02-05-2007, 10:32
CITAT (Skånetös @ 02-05-2007, 10:29)

Vi har trekammarbrunn, en sådan som har ett stort lock på sig, avlångt, kanske 80cm *200cm.
Det ligger mitt i gräsmattan precis där man går. Det är så fult och jag vill helst slippa se det. Förra husägarna hade en gammal cykel ståendes ovanpå men jag tycker det mer ger känslan. KOLLA HÄR, här är brunnlocket...
Några tips?
http://www.swingplans.com/wishingwell.jpg ?
catlady
02-05-2007, 19:23
Har också trekammarbrunn (i Skåne). Förra ägarna planterade rosor och tulpaner runt den, och det täcker ju nedre delen. Brunnen ligger precis i gränsen till de blommande buskarna och träden på banvallen och stör därför inte jättemycket. Kan du plantera något blommande (distraherande) bakom och lite halvt runt den?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.