Full version: Vad är detta?
nilssontherese
Något har kikat upp i min rabatt! rolleyes.gif utan att jag satt det själv! Vad är detta? Konstigt hur rakt de kom upp oxå! confused.gif
igl
ser ut som spansk klockhyacint, den är jättefin. bladen vissnar ned efter blomningen.
mvh
inger
nilssontherese
CITAT (igl @ 02-05-2007, 15:45) *
ser ut som spansk klockhyacint, den är jättefin. bladen vissnar ned efter blomningen.
mvh
inger

Åhh vad häftigt! Kikade på nätet och då kommer den att fälla klockorna bakåt lite till !! Om du förstår vad jag menar! Ska bli spännnade! bravo.gif Det fanns tydligen en engelsk med ...vad skiljer dessa åt? Jag såg nu när jag var ute att det även tittar upp någon blålilavariant oxå! yahoo.gif thanks.gif
catlady
Önskar att jag också hade saker jag inte satt som bara kom upp av sig själva! Maskrosor dådå...
Ciczi
Jag har den blå varianten, den är tjusig. smile.gif Så här ser min lilla tuss ut.

Ciczi
Ewa L
Spansk klockhyacint är mina absoluta favvisar bland lökväxter. Själv har jag "bara" den blå, men har varit på jakt i flera år efter den vita till min månskensrabatt.

Om du har lust kan du kika i mitt album och se om det finns något där som lockar så att jag kan byta till mig några lökar efter blomning? Eller om du kanske vill sälja hellre? Eller inte alls.

Mina "klockisar":
nilssontherese
Åhhh så fina! Mina börjar att rulla upp sig nu! tummenupp.gif !!
Gossen Ruda
Finns även en rosa variant.

[attachment=1990:070503_k...yacinter.jpg]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon