Helen i Piteå Zon 5
tongue.gif Var till Björsbyn en sväng idag och fyndade Kaprifolen 'Silver' yes.gif Det finns inte många ex. och jag vet att 'Ludde' har kämpat för att hitta återförsäljare som kunde leverera den. Jag har sett den i verklighet på en vägg i Öjebyn för några år sedan och har sökt den sen dess biggrin.gif Äntligen är den min yes.gif
ewa zon 3
Vad roligt när man får tag på något man längtat efter tummenupp.gif
Kunde naturligtvis inte låta bli och Googla lite blush.gif
Är det samma som LONICERA 'PROFILERA SILVER' - Daggkaprifol?

/Ewa
anna_rispan
Det står det i rubriken iallafall. Hittade du några bilder? Det gjorde inte jag. Blir ju jättenyfiken ju!!! smile.gif
Helen i Piteå Zon 5
japp, det är den yes.gif jag har också sökt bilder men inte funnit några. Nu har jag inte sett blommorna utan det var då den hade blommat över och själva 'blommställningen' g.gif (lät underligt) fanns kvar jag föll i fullkomlig 'trans' yahoo.gif och jag insåg att jag bara måste få äga en sådan biggrin.gif
äsch, låter underligt men ni förstår nog ändå wink.gif
Ingela_67
CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 02-05-2007, 19:28) *
japp, det är den yes.gif jag har också sökt bilder men inte funnit några. Nu har jag inte sett blommorna utan det var då den hade blommat över och själva 'blommställningen' g.gif (lät underligt) fanns kvar jag föll i fullkomlig 'trans' yahoo.gif och jag insåg att jag bara måste få äga en sådan biggrin.gif
äsch, låter underligt men ni förstår nog ändå wink.gif

Blev smittad så nu har jag också inhandlat en silverkaprifol i Björsbyn biggrin.gif Jättefrodig och fin!!

// Ingela.
Helen i Piteå Zon 5
Jag är övertygad om att du kommer att tycka att du har gjort ett bra val yes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon