Har inga tallar här men jag tror mig ha läst om detta här i forumet förrut.
Barren bryts ner ganska sakta och myllan blir relativt sur, du ska nog helst inte kompostera barr enbart utan blanda upp det med annat material så att hela "kostcirkeln" kommer med.
En stor trälåda, typ staplade pallkragar eller egen konstruktion av plankor borde funka finfint. Trådkompost bli lätt för torr och det är synd att fylla den dyra varmkomposten med tallbarr.
Som sagt, blanda barren med annat material, gräsklipp, löv och allt rens och skräp du hittar i trädgården så kommer det säkert att bli bra. Kottar kan också följa med men dom tar väldigt lång tid på sig att brytas ner.
Visst går det! Men jag tror att det blir sur jord om det är väldigt mycket barr i komposten. Men det passar ju bra till surjordsväxter, så du kan ju passa på att skaffa några sådana om du inte har det! Under rhododendron kan du också lägga barr direkt på marken under busken, då multnar det allteftersom och fungerar under tiden som frostskydd. Jag har läst att barren multnar ganska långsamt. I princip går det ju bra att kompostera direkt på marken i en hög eller limpa, varva med annat material som löv, gräsklipp, gödsel om du har. Vattna om det blir torrt i komposten. Det är bara att sätta igång direkt

!