Full version: Luktärter
manon
Jag har sått luktärter och funderar nu på hur djupa krukor de ska stå i. Räcker en 20 liters murbrukshink eller är den alldeles för grund? (Jag misstänker det sistnämnda.)

Jag misslyckades kopiöst med luktärtorna förra året (för lite näring och för grunda krukor, antagligen) och jag hoppas att jag ska lyckas bättre i år. yes.gif

kricke1
CITAT (manon @ 02-05-2007, 19:37) *
Jag har sått luktärter och funderar nu på hur djupa krukor de ska stå i. Räcker en 20 liters murbrukshink eller är den alldeles för grund? (Jag misstänker det sistnämnda.)

Jag misslyckades kopiöst med luktärtorna förra året (för lite näring och för grunda krukor, antagligen) och jag hoppas att jag ska lyckas bättre i år. yes.gif

Jag försåde dom bara i en vanlig liten såkruka och sedan planterade jag ut dom mot en spalje rolleyes.gif dom värkar vilja ha mycket vatten märkte jag förra året
Fenja
En 20 literskruka fungerar, men tänkt på att inte sätta fler än en 4-5 stycken plantor i den annars blir det för trångt. Gödselvattna vid varje vattning 3-4 veckor efter omplanteringen. Glöm inte att toppa dem efter 2-3 bladparet så får du buskiga och fina plantor!!
Mvh
Fenja
manon
Jag testar med en 20-literskruka och jag ska tänka på att inte sätta dem för tätt - tack så mycket för era svar! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon