pida
Som vanligt glömde jag lägga lappar i krukorna. Efter diverse omflyttningar är jag fullständigt lost.

Jag har en oidentifierad planta (bild 21). Kan vara squash.

DSC00021.JPG

Jag kan dessutom inte skilja ut vilken som är frilandsgurkan av följande. Den ena sorten har vad jag upplever som lite tagigare blad.

DSC00022.JPG

DSC00023.JPG

Jag är tacksam för all hjälp jag kan få, utplanteringen närmar sig och paniken ökar.

Hoppas att jag har lärt mig läxan till nästa år. Det borde gå bättre då eftersom det är tredje gången gillt vad det gäller köksträdgården.

Tacksam för assistans
Pida confused.gif
ingrid fuxwall
Tyvärr kan jag inte hjälp dig men undra varför du får panik?

Det är ofta jag inte vet vilken sort men när frukten visar sig får jag veta

ingrid
pida
Förra året hade jag två squashare och det blev nästan för mycket för att kunna äta upp. Tanken på 4 squashare och 0 gurkare är lite trist. Speciellt eftersom gurkan är året nyhet ute i mitt trädgårdsland.

Pida
rosita
Alltså...mina squash ser inte ut som bild 21 i alla fall...utan mer som de två andra bilderna...gurka och squash är ju så lika. dunno.gif Visst blir man förvirrad, när man har missat markera plantorna?! -fear-.gif Jag tror nog att du får göra som Ingrid säger, vänta och se!
Eva 33c
Din oidentifierade planta är varken är squash eller gurka utan något helt annat. Vad har du sått mer? Lite liknar den mirabilis jalapa, underblomma. Men det är bara en vild gissning.

De andra två kan jag inte skilja åt vilken som är gurka och vilken som är squash. Det blir nog att se tiden an. rolleyes.gif
hnorbeck
Första bilden kan jag inte se vad det är.
Andra bilden ser ut som typisk gurkform på bladet.
Tredje bilden ser ut som squash/pumpa med sitt rundade blad.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon