|
Full version: fler bilder
Alexander-VG-zon3
02-05-2007, 21:57
hejsan hejsan lite nya bilder från mig i dag kamelia,palm,platta stenpartiet,sedum arter,kaktusar,rabatter m.m. http://home-and-garden.webshots.com/photo/...090562052pltIvp( klicka på next och stanna vid foto 37 ) hoppas ni gillade turen woops lite stavfel där ja denna gång ska det vara
Biggan_
03-05-2007, 11:26
Det var en njutbar åktur Linus! Så fina bilder du tagit! Kamelian var ju underbar, jag går och väntar på att min skall slå ut.
Alexander-VG-zon3
03-05-2007, 17:03
CITAT (Biggan_ @ 03-05-2007, 12:26)  Det var en njutbar åktur Linus! Så fina bilder du tagit! Kamelian var ju underbar, jag går och väntar på att min skall slå ut. tack^^ du får visa bilder när din slår ut ?
 för titten,, kamelia ja det kanske jag skulle skaffa,Fin,!! och kaktusarna gräver du ner dem, ,,tål de lite frost,, eller täcker du dem på natten?,,tar du upp dem sedan till hösten? Frågar för min son samlar kaktusar och de brukar vara i trädgården i sina krukor under sommaren, kaktus semester!!,, man skulle kunna göra en rabatt ,,eller??? såg lite medelhavet ut..läckert mvh Jakob
Alexander-VG-zon3
03-05-2007, 22:11
CITAT (jakob @ 03-05-2007, 21:48)   för titten,, kamelia ja det kanske jag skulle skaffa,Fin,!! och kaktusarna gräver du ner dem, ,,tål de lite frost,, eller täcker du dem på natten?,,tar du upp dem sedan till hösten? Frågar för min son samlar kaktusar och de brukar vara i trädgården i sina krukor under sommaren, kaktus semester!!,, man skulle kunna göra en rabatt ,,eller??? såg lite medelhavet ut..läckert mvh Jakob opuntia fragilis ( finns på bild ) är härdig ner till -30c ska ha torrt på vintern min är planterad i bara grus och sand . finns många fler sorter av opuntia som lätt klara sig i zon 1-2 och högre . tror även Kerstin har en är inte säker , fråga hon om hon har , så vet du en sort som klara sig !!!!!!!! sen har jag en opuntia ( den som är lite lila och platta blad ) som inte är härdig som bara klarar -3c ( dom flesta kaktusar tål lite frost på hösten ca -1c -2c) om dom står torrt
Starfight
04-05-2007, 01:28
Jakob här finns en bra lista på vinterhärdiga kaktusar för din son --> http://www.sci.fi/%7Ecubase/hardycacti.html
Alexander-VG-zon3
04-05-2007, 10:13
CITAT (Starfight @ 04-05-2007, 02:28)  Jakob här finns en bra lista på vinterhärdiga kaktusar för din son --> http://www.sci.fi/%7Ecubase/hardycacti.htmljag tackar för listan , den kan nog även jag ha användning av
Alltid lika härligt med en vandring bland dina fina bilder. Kamelian är ju helt oemotståndlig...vilken intensiv färg.....wow.
Stenpartiet gillar jag med den svängda formen.
Biggan_
04-05-2007, 11:11
CITAT (flaxss @ 03-05-2007, 18:03)  tack^^
du får visa bilder när din slår ut ? I nuläget ser den ut så här. [attachment=2030:024.jpg]
Alexander-VG-zon3
04-05-2007, 14:27
CITAT (Biggan_ @ 04-05-2007, 12:11)  I nuläget ser den ut så här.
[attachment=2030:024.jpg] åhhh så spännande , hoppas vi får se bilder på den när den är fult utslagen?? kamelior är bara såååå vackra
 Tack för kaktus listan den var spännande ,, det blir nog en sådan rabatt när min öde tomt är klar,,,tom min man tyckte det var fräckt ( han är inte särskilt intresserad av vad jag odlar annars. med vänlig hälsning Jakob
zaaritha
04-05-2007, 21:20
007! Vilket trolskt, vackert foto! Helt underbart!
Biggan_
11-05-2007, 22:06
Här kommer dom!
[attachment=2399:026.jpg]
[attachment=2400:012.jpg]
[attachment=2401:028.jpg]
[attachment=2402:005.jpg]
Alexander-VG-zon3
11-05-2007, 22:22
åhhh så vacker biggan vad heter den ?? alltså vilken namn sort vet ju att den heter camellia japonica men vilken ? för jag undrar är att jag nämligen ville härma dig å köpa en likadan ,,, min har blommat över men där är fler blommor som håller på att slå ut hoppas dom väntar tills det är sol regnet förstör blommorna
tack för bilderna väldigt vacker kamelia
Biggan_
12-05-2007, 11:08
CITAT (flaxss @ 11-05-2007, 23:22)  åhhh så vacker biggan vad heter den ?? alltså vilken namn sort vet ju att den heter camellia japonica men vilken ? för jag undrar är att jag nämligen ville härma dig å köpa en likadan ,,, min har blommat över men där är fler blommor som håller på att slå ut hoppas dom väntar tills det är sol regnet förstör blommorna
tack för bilderna väldigt vacker kamelia Tyvärr kan jag inte hjälpa dej med namnet för jag har förlagt lappen det stod på. Det är två år sedan jag köpte den på Flyinge plantskola och jag gav nästan 500 kronor för den. Den var väl ungefär meterhög då. Första våren efter blomningen toppade jag hälften av grenarna för att få den lite buskigare, det hade till följd att dom grenarna inte blommade i fjol  men i år är den toppenfin Jag har den i mitt uterum på vintern där det blir minusgrader, förra vintern var ju väldigt kall länge, och den klarade sig galant. På sommaren står den halvskuggigt och den får bara regnvatten med lite Blomstra i. Vet du eller kanske någon annan hur mycket gödning den behöver? ....och hur är det med omplantering, vilken sorts jord och hur ofta? Jag har inte vågat mej på att plantera om den!
Alexander-VG-zon3
12-05-2007, 11:31
CITAT (Biggan_ @ 12-05-2007, 12:08)  Tyvärr kan jag inte hjälpa dej med namnet för jag har förlagt lappen det stod på. Det är två år sedan jag köpte den på Flyinge plantskola och jag gav nästan 500 kronor för den. Den var väl ungefär meterhög då. Första våren efter blomningen toppade jag hälften av grenarna för att få den lite buskigare, det hade till följd att dom grenarna inte blommade i fjol  men i år är den toppenfin Jag har den i mitt uterum på vintern där det blir minusgrader, förra vintern var ju väldigt kall länge, och den klarade sig galant. På sommaren står den halvskuggigt och den får bara regnvatten med lite Blomstra i. Vet du eller kanske någon annan hur mycket gödning den behöver? ....och hur är det med omplantering, vilken sorts jord och hur ofta? Jag har inte vågat mej på att plantera om den! ge den rhododendronjord och rhododendrongödning under sommaren varann vecka det får mina
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|