Full version: Vita bollar
znazit
Hej
Jag har en växt som heter hjärta på tråd hemma som jag tog hand om när min farmor gick bort. Jag är väldigt rädd om den och vill inte att någonting ska hända den.

Nu är det så att idag så såg jag att det sitter vita bollar på "tråden" Det ser ungefär ut som maränger. Inte som spunet socker, så som det kan se ut om det är efter djur.

Nu till frågan. Jag undrar om det är så att det ska vara sådanna bollar på växten, eller om det är något fel på den.

Tacksam för alla svar.
Lady Hamilton
Jag hoppas att det inte är vita små "tussar" några millimeter stora.........i så fall kan det vara Ullöss.........
Bilder
GrönAnna
Hjärtan-på-tråd får små hårda vita bollar på rankorna - det är helt "normalt". Du kan lägga bollarna på/i jorden, så bildas det nya rötter och nya skott skjuter upp. Eller knipsa av rankor strax ovanför bollarna och plantera, så får du flera nya plantor.
znazit
CITAT (GrönAnna @ 03-05-2007, 00:58) *
Hjärtan-på-tråd får små hårda vita bollar på rankorna - det är helt "normalt". Du kan lägga bollarna på/i jorden, så bildas det nya rötter och nya skott skjuter upp. Eller knipsa av rankor strax ovanför bollarna och plantera, så får du flera nya plantor.

Okej
Tack så mycket. Var orolig att det var något fel på min växt.

Så man kan alltså ta av bollen och lägga den på jorden så kommer det bli fler växter? Eller kan den sitta av på rankorna och lägga allt mot jorden? Skulle vilja testa om det funkar., så jag vill ju göra rätt då.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon