Full version: Sett bäver!
olgak
I går såg jag bäver i Sicklasjön nära där jag bor! De har ett bo, och fäller rätt mycket träd, men jag trodde de var skygga, jag har aldrig sett skymten av dem hittills, trots att jag rör mig rätt mycket längs sjön (fin promenadväg).

Men igår var hela familjen framme, satt och gnagde på sina barkbitar, uppkrupna på ett par av sina fällda träd. Ungarna (i alla fall tror jag det var ungar, de var lite mindre och lite barnsligare smile.gif) kivades länge i vattnet, den ena hade en färsk gren i munnen och den andra försökte ta den, det var i alla fall så jag uppfattade det.

Jag ville nästan inte gå därifrån, för det var verkligen en önskan som blivit uppfylld. (Vi hade planterat att sova i skogen en natt för att obemärkt kunna smyga på dem i gryningen, men det var alltså inte nödvändigt!)
Lars-Olof Arvids
Grattis Olga, till en fin upplevelse! Bävrar är fascinerande djur. Ett par gånger har jag också sett dem i mina hemmamarker, men aldrig några ungar.

Olle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon