Full version: Kattfot ?
Näcken
Efter lite fundering, besök på planskolan och hjälp här så funderar jag att sätta kattfot i soldelen av buskrabatten, i skuggdelen brevid finns redan ormöga.

Blir kattfot fin marktäckare i sol - halvskugg, kan den bli ogräslik eller går den att hålla på viss yta?

I plantskolan föreslog de murreva som var söt, men läste härnågonstans att den är ogräslik så den hoppade jag nog över, fast den storbladiga var söt.

Gåsis
Hos mig är kattfoten mer ogräslik än samarbetsvillig. Men nog täcker den marken och visst blommar den sött. För att sen sätta en miljon fröer.

/Åsa
Näcken
Andå, låter inte bra. wacko.gif Någon med andra erfarenheter?
Fenja
Jag har haft den röda kattfoten som marktäckare, visst frösår den sig, men den är lätt att hålla efter.
Mvh
Fenja
Näcken
Bara den går att hålla efter, jag har lättrensat (sandjord), men jag vill ju ha kvar ormögat och kanske sätta någon mer marktäckare el. perenn i samma buskrabatt. Vågar jag chansa?? De är ju så söta.

Har akleja och den frösår sig hejvild liksom dillen men akleka är ju vacker, fast kanske lite mycket just nu och dill är ju gott även om man får plocka den lite varstans i trädgården. giggle.gif
Fenja
Den tar inte ut ormöga i alla fall!!
Mvh
Fenja
Näcken
Kan ormögat ta ut kattfoten? VIll itne ha ormögat i solen, för den blir bara risig där.
Fenja
Det är nog troligare i så fall, jag har dock inte odlat dem tillsammans.
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon