Full version: Orrenitologer
gammelnalle
Jag har den stora lyckan att ha orrar precis utanför tomten. Det har alltid funnits 6-7 orrhannar som spelar om försommaren.

I år har jag dock bara kunna upptäcka EN... han är fullständigt spelgalen tidigt på morgonen när jag skall till jobbet.

Men vem spelar han för? Om han nu är ensammen? Tidigare har tupparna spelat och fjäskat upp sig mot varandra, men nu verkar han ju vara ensammen.... Ligger det någon/några hönor som jag inte ser, men som han struttar upp sig för?

(Kan inget om fåglar , men njuter av deras närvaro)

b
amaira
Ingen aning. Kanske misstänker han att du håller någon tjusig dam gömd, som kikar bakom gardinen? Eller så "spritter det i kroppen" på honom, så han bara inte kan låta bli - sånt känner man ju till rolleyes.gif

FAst jag svarar bara för att jag tycker det är roligt att se dig igen Gammelnalle, och vill säga HEJ shy.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon