Hoya
Hej

Jag vill gärna ha rinnande vatten i min trädgård, har funderat på vattentrappa flowform men de är väldigt dyra. Så nu är jag mer inne på att anlägga en bäck nedför min ganska branta slänt. Var inne på Gardenas hemsida igår och där står det att de har färdiga bäckfåror men jag kan inte hitta någon bild eller mer information om bäckfårorna. Är det någon som vet om det finns sådana ute i butikerna eller någon annanstans på nätet? Eller har någon smart ide hur man kan göra tar tacksamt emot tips på hemsidor eller böcker. Har sett att någon gjutit en vattentrappa med petflaskor men jag skulle vilja ha något som är mer runt i formen.

Tack på förhand
Hoya
Blomstersmurfen
Har själv ett fantastiskt berg en bit bakom vår damm, så jag skickade upp karln med vattenslangen i förrgår. Stod sedan nedanför och njöt bravo.gif , vattnet rinner på ett så vackert sätt nerför berget att jag blir alldeles exalterad!!! Så nu är även vår fundering att göra en bäck från berget till dammen, med en liten romantisk bro över och hela "kittet". wub.gif

Vår fundering är att använda dammduk (och gräva). Verkar enklare än att gjuta och få till armeringen så att man inte får sprickor i den sedan.

Så jag hänger på här, om jag får...

Ni som har bäckar: Visa oss bilder i massor och berätta hur ni gjort!!! thanks.gif
Hoya
Har nu varit på Bauhaus och tittat på färdiga bäckfåror i svart plast, de är verkligen jättefula. thumbdown.gif Så det känns inte så aktuellt. Surfar runt lite på nätet och hoppas jag kan hitta några bra bilder och ev någon beskrivning hur man kan göra själv.

Hoya
vickeva
De gjorde ju precis det i Äntligen hemma, jag tror att man kan se filmen här:
Äntligen hemma. Klicka på "Bygg din egen damm".
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon