Ramoth
Med tanke på att jag skrivit att jag inga sticklingar fått från odla, så måste jag så klart berätta att
DET HAR JAG VISST yahoo.gif yaay.gif

I går när jag kom hem stod en kartong i hallen och väntade.
Jag behövde inte ens åka in till sta´n och hämta dem bravo.gif

Så jätte fina och frächa de är, å smart packade också!
Inget spill på vägen där inte!
Inte svårt att gissa vad jag ägnade torsdagskvällen åt laugh.gif
Plantera min nya små ögonstenar så klart !

Den som väntar på något gott ....

Hoppas att ni andra haft lika stor anledning som jag att bli glada när era sticklingar dykt upp!
ampersson
Mina kom igår! Ett sött litet paket fullt av härliga växter. Efter att nästan gråtit när jag tog bort knopparna på pellisarna blev det plantera hela kvällen. Nu sitter jag däremot och funderar på vart jag ska göra av några av de andra perennerna. Var lite ivrig häromdagen när jag köpte jord och gödsel till min nya rabatt så ett antal nya perenner "råkade" visst följa med hem. whistling.gif Så nu är platserna där jag tänkte ha höstfloxen och löjtnantshjärtanen upptagna. Men gullig som han är kom gubben hem med 4 pallkragar istället. Så nu är jag kluven om vart jag ska ha dem. Har ett litet bord och två stolar som jag vill ska stå i mitten... Hm.. Bara att gå ut och planera igen...
Ramoth
Planera är härligt och dina "bekymmer" låter som om de är av det trevliga slaget cool.gif
Men visst blir man lite crazy.gif av allt man vill whist.gif

Nu bär det iväg till affären för att köpa mer krukor - sticklingarna från de egna pelagonerna börjar längta efter jord. Var ska jag göra av allt slap.gif tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon