CurlySue
Hej,
håller på med min kolonilott, entrérabatterna måste göras om, och vi håller nu på och gräver ur all jord.
Kan man göra dem i en annan form?´
Kan du ge mig något tips?
[attachment=2049:koloniritning.JPG]
anna_rispan
Vad roligt med sådana projekt. Är det betongplator i gången?? Du kankse kan ta bort några o lägga dit mindre stenar så att du kan mjuka upp formerna lite. Om du nu gillar mjuka former. I såfall kan du ju självklart bredda rabatterna o mjuka upp dem lite. Eller är det med växtval du behöver hjälp??
Något högt antingen en peren som växer sig hög eller ett litet träd eller en buske. Lökväxter du gillar för blommor på våren. Rufsiga perenner med rosa blommor.
Eller en stramare rabatt med bambu för höjd, funkia med rena bladformer...
Eller en rabatt med bär. Blåbär, smultron, krusbär. o en rabatt med bara blommande växter....
soulfire
hej
jag har en idé om att skapa en grusgång istället som kan krumbukta sig lite
skapa en liten kryddträgård och doftande rabatt nära huset

lycka till!

Halli
Om du vill ha en grusgång kanske du kan göra den rak, men göra den bredare framme vid huset, som en halvmåne. Förstår du hur jag menar? Som det brukar vara framför gamla sekelskifteshus med grusgång. Och sedan sätta rabatter utanför halvmånen och nedanför altanen (om jag läser rätt).
estet
Det här kändes "rätt" i mina ögon...

[attachment=2239:koloniritning_1.jpg]
Tullia
Du har inte något vanligt foto också? Ritningen ser lite fyrkantig ut, så det skulle man vilja mjuka upp lite, men det kanske inte alls känns så i verkligheten?
CurlySue
smiley_small_hug.gif
jisses...vad många bra tips....!!
Ska försöka ta lite fotografier i helgen, så ni kan se mer i verkligheten hur det ser ut.
Kraaaam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon