Full version: Jättevallmo
kira
Har någon erfarenhet avJättevallmon "Tuerkenluois´"?Har den just nu planterad i kruka kan den stå så hela sommaren ?Tanken är att plantera ner den till hösten men försvinner hela blomman efter blommning.Har hört att den gör så.Hälsn.Kira blomma.gif
Fenja
Plantera ut den när risken för frost är över så hinner den kanske i blom redan i år! Jättevallmo får en stor och djupgående pårot och vill inte gärna bli störd när den väl etablerat sig - den kanske blir ledsen och du flyttar den från krukan i höst funderar jag... Ja, den vissnar ner helt frammåt hösten vintern och kommer igen nästa år!
Mvh
Fenja
kira
Tack Fenja för svaret.Jag skall plantera ut den nu så att den hinner etablera sig till hösten svårt att veta sen förstås var den är nästa vår ,man glömmer så fort men får väl märka ut den. rose.gif
silas
jag har inte erfarenhet av just den sorten, men den "vanliga" jättevallmo som jag har hos mig kommer upp väldigt tidigt på våren (den växer fort!). så det brukar inte vara några problem att veta var den är någonstans...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon