Full version: Vad är det här?
Cam & co
Den här lilla "krabaten" har jag hittat ett flertal av i vår trädgård, men har inte en aning om vad det är. Ogräs? Den är i dagsläget (bilden) 6-7 cm hög.
Blomstertanten
Sådana där har vi här också !

På en av dom har det kommit blad i mitten som ser ut som nåt slags trädblad , men jag har inte lyckats komma på vad det kan vara.
jakob
Kan vara en bok planta eller en avenbok,, confused.gif fast jag är inte helt säker,, men ett träd är det,,,
finns säkert ng annan här som kan detta bättre än jag
mvh Jakob
Blomstertanten
Växer varken bokar eller avenbok här vad jag vet.
Bee
En så vacker bild! Den ser lite eterisk ut, som en älva. Kan du inte vänta lite och se vad det blir av den lilla plantan?

Cam & co
CITAT (Bee @ 05-05-2007, 22:24) *
En så vacker bild! Den ser lite eterisk ut, som en älva. Kan du inte vänta lite och se vad det blir av den lilla plantan?

Tack flirting.gif Jodå, jag har inte tänkt rycka upp den .... är alldeles för nyfiken för det giggle.gif och vi har ett flertal men faktiskt växer här Bok också - fast inte avenbok så vitt jag vet ... men väl Rödbok & Hängbok (vi har två gigantiska sådana)
Blomstertanten
Kom på nu när jag läste det du skrivit om rödbok att det sitter ett par såna ett kvarter härifrån.
Gåsis
Är den inte lite lik den här?

Den trodde man på AoT var en bok.

/Åsa
Blomstertanten
CITAT (Gåsis @ 06-05-2007, 19:50) *

/Åsa

Precis en sådan är det ju !!!!
Cam & co
CITAT (Gåsis @ 06-05-2007, 19:50) *

/Åsa

Sedär ja a0a.gif Jodå, det är ju precis en sån faktistkt bravo.gif och bok har vi också här ... en jättestor rödbok och en minst lika stor hängbok ... frågan är ju dock då VILKEN sort det är? Det finns nämligen sådana här små filurer både där den ena och den andra står nämligen ... g.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon