Full version: Grön spretig buske
Cam & co
Den här busken har vi också den flera av i vår trädgård - den är ganska så hängig och spretig och de gamla pinnarna är bara att plocka bort då de torkar ihop helt ... men vad kan det vara?

Just den här står mer eller mindre hela tiden i skugga och är inte lika tät och fin som den som står större delen av dagen i sol ...

Fera
dunno.gif

Är det en vanlig buske eller kan det vara en klätterväxt av något slag?
Cam & co
CITAT (Fera @ 05-05-2007, 07:57) *
dunno.gif

Är det en vanlig buske eller kan det vara en klätterväxt av något slag?

Det är nog en vanlig buske, för den andra vi har som är större och kraftigare är mer ordentlig buske i formen ....
Åsa, mälardalen zon 2
Jag tycker det ser ut som något Spireaaktigt det finns många olika sorters spirea.
Ardisia
Kan det vara en prakttry? Rosa eller röda blommor i juni möjligen? I så fall vill den ha mycket sol.
Cam & co
CITAT (Ardisia @ 05-05-2007, 22:53) *
Kan det vara en prakttry? Rosa eller röda blommor i juni möjligen? I så fall vill den ha mycket sol.

Jag kommer faktistk inte ihåg om det var några blommor på den förra året ... vi flyttade förvisso in i början av juni först ... men när jag googlar & kikar på bladen på praktry så ser det nästan så ut. Ska kolla framvöer var det blir av den :-)
ingrid fuxwall
CITAT (Cam & co @ 06-05-2007, 19:55) *
Jag kommer faktistk inte ihåg om det var några blommor på den förra året ... vi flyttade förvisso in i början av juni först ... men när jag googlar & kikar på bladen på praktry så ser det nästan så ut. Ska kolla framvöer var det blir av den :-)

Precis det tänkte jag
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon