Katti med torpet
Så här såg det ut i växthuset för några dagar sedan. De små frösådderna har vuxit sig ganska stora och det börjar bli tämligen rörigt.
[attachment=2071:V.huset_30_april.jpg]

Änglatrumpeten ser rätt gles ut men jag tror det rätar upp sig. Den har i alla fall 3 knoppar varav en har böjrat veckla ut sig. Hur långt har era änglar kommit?
[attachment=2070:Änglatrumpet_04_30.jpg]

Den här engelska pellisen har övervintrat i växthuset och blommar nu för fullt. Riktigt maffig tycker jag wub.gif
[attachment=2072:Pellis_eng1_05_05.jpg]
Floppy
Otroligt vacker pellis...mycket imponerad... wub.gif
...hur gjorde du för att den skulle överleva???...alla mina dog... -cry-.gif
Katti med torpet
Jag övervintrar alla sådana växer i mitt uppvärmda växthus. Innebär som lägst 5 grader men jag försöker hålla runt 8. Den har alltså fått naturligt ljus även om det inte är så mycket att skryta med under vintern.
Den är inte alls nerklipt tror det är därför den blommar så tidigt, antar att blommningen i sommar blir rätt knapp pga detta? (har inte så stor erfaranhet av pellisar). Hade jag klippt ner den i höstas hade jag nog skjutit fram blomningen några månader, skall göra så nästa år.

Har en kompis till den som är lite tillplattad i formen (den fläkte sig lite förra sommaren) men den har så läcker färg på blommorna så jag lägger in en bild på den också.
[attachment=2074:Pellis_eng2_05_05.jpg]
Karin M i zon 5-6
Uj,uj,uj, Katti! Vilka vackra pellisar!!!
//K
Floppy
Otroligt vackra... wub.gif ...det gör ju inget om de blommar nu och inte senare ju eftersom senare på sommaren så är det så mycket annat som blommar...och då försvinner den kanske lite mer i allt det andra...det kanske är lite roligare om nått blommar nu...så tycker jag iaf... smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon