Pher
Har börjat på en samling av växter/frukt former som man kan enkelt placera ut efter sin trädgård, odlingplats osv. Alltså ritat dem själv. Sedan lägger man dessa i en typ av bibliotek i programmet.

När man gjort sina egen Stencil av grödor kan man enkelt bara dra och flytta bäst man vill. Hur simpelt som helst. Troligen är detta det bästa programmet för att planera sin ritning av trädgård osv.

Nu undrar jag om det är någon som testat Visio och kanske skulle vi kunna byta olika egenritade grödor? Så man fick ett större bibliotek att leka med.
Visio funkar mkt bra skalenligt.

Tänkte lägga ut bild på den planerade odlingen för kommentarer inom hyfsad framtid. Så man överskådligt kan se vilka växter som kommer stå bredvid varandra och lämpligast få till en schysst planering för samodling, växtföljd mm.

Här är en komigång sida till Visio och planterings planering för den som vill läsa.

http://office.microsoft.com/assistance/200...PlanGarden.aspx

Mvh
e_sedell
Jag har gjort det några gånger, men med det programmet jag använde så stämde inte zonerna och det fanns för lite växter. Inte allt för sällan så hade man tänkt sej en art och så fick man ta något annat i samma stolek. Men jag har hört att det finns bättre program att beställa från typ england......
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon