Full version: H. Bella på båge
Cassiopeia
Min Hoya Bella blev så stor och spretig i fönstret (och jag är inte superförtjust i amplar) så jag har bundit upp den på en båge... kan den trivas så tror ni?
Den blommade ofta förut, men i samband med att jag band upp den så plockade min 2-åring av alla blommor nono.gif och nu har den inte blommat mer. crying.gif Måste den få hänga fritt i en ampel för att blomma eller ska jag bara vänta?

Fenja
Min erfarenhet är att Bellan trivs bättre hängande, jag har sett dem blomma i spalje... men då har de inte varit tvinnade runt en tråd som din utan utbredda över hela spaljen liksom. Jag gissar att den kommer att tycka att det blir för tätt som du gjort och att den kanske börjar vissna bort inifrån liksom, om du förstår.
Mvh
Fenja
Cassiopeia
CITAT (Fenja @ 05-05-2007, 13:19) *
Min erfarenhet är att Bellan trivs bättre hängande, jag har sett dem blomma i spalje... men då har de inte varit tvinnade runt en tråd som din utan utbredda över hela spaljen liksom. Jag gissar att den kommer att tycka att det blir för tätt som du gjort och att den kanske börjar vissna bort inifrån liksom, om du förstår.
Mvh
Fenja

Rackarns då, det vill jag ju inte riskera. Hmm... jag som tyckte det blev så fint på båge. Får fundera lite på vart jag kan placera en ampel... för Bella vill väl dessutom ha mycket ljus så inne på en vägg funkar väl inget vidare... confused.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon