mogge92
05-05-2007, 12:05
Hej hej! Jag har just lagat mitt växthus och tänkte sätta ut physalis och pumpa idag. Men eftersom det blir rätt så kallt på natten funderar jag på att ha en kupevärmare på över natten. Blir det någon större skillnad om jag har kupevärmaren därinne på högsta effekt?
Det är väl självklart att det blir!! På högsta effekt kan du till och med steka dina växter i ett litet utrymme. Båda växterna gillar väl sol och värme, jag skulle inte sätta ut dem förrän dygnstemeraturen är minst 15 grader.
Mvh
Fenja
Åsa, mälardalen zon 2
05-05-2007, 12:22
Speciellt pumpan bör du vänta med den gillar inte temperaturer under +15C (och pumpa bör inte planteras i växthus ifall det är det du tänkt göra).
mogge92
05-05-2007, 14:23
kanske ska förtydliga att växterna ska stå i hinkar där inne, inte planterade i jorden (och jag tänkte flytta ut pumpan senare, vid lämpligare väder

).
Mogge -mina physalis har varit ute i växthuset i 14 dar , å dom växer och mår prima . Har förståss fläkten inställd - som lägst har det varit 6 grader därinne nattetid . /åsa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.