Eva Swahn
Har skator i min närhet. Det har lärt sig att tigga mat så fort de ser mig. Ofta tigger de inte utan framgång. De markerar dessutom så fort katten är ute, så vet jag det.

Men nu hörde jag ett himla liv på mina skator. Ett väsen på en nivå som jag inte kände igen. Fick gå ut och titta om kattskrället hade hittat på dumheter. Skatorna håller nämligen katten under sträng tygel - han har ingen chans mot de kaxiga typerna. Men det var inte katten. Det var skatorna själva som hade hittat på egna hyss och hade lajbans.

Jag hade glömt att stänga takluckan på bilen! Och inne i bilen busade två skator runt, på taket satt några andra kanljer och kikade ner genom takluckan på sina kompisar. Alla verkade ha skitkul. När jag närmade mig bilen smet alla lymlarna flabbande iväg. Som busungar.
e_sedell
Vad coolt, tänk om jag också hade tama skator. Hur får man dem tama?
Kattmatte
HAhaha! Busungar! Skator kan vara riktigt roliga. Flera gånger ha det flugit in en i lägenheten när jag hade gammelkatten för hans mat stod nära balkonöppningen så dn inte skulle härskna för snabbt eftersom lägenheten blev för varm. Fast då hade katan int säskilt roligt när den inte hittade ut. Nån gång fick jag handgripligen ta fast en utpumpad sate och släppa u den. De kom oftast mycket tidigt på morgonen.
Skator gör man nog sig inget besvär med att få tama. Det kanske skulle gå att få en skatunge handtam och lite klängig men när den når vuxen ålder så smiter den nog oavsett vad man tycker och känner för det.
I vissa fall kan man ju undra om det verkligen är skatan som blivit sin människa tam och inte tvärtom.... hehe
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon