Full version: Vad blev det nu då?
anna_rispan
ja jag undrar ju nu vad det är som har titta upp. någon som vet?

Asiatiska bladgrönsaker

myrtille
[attachment=2083:asiatisk.jpg]
Ja, den där ser man ju direkt att det är en Pak Choy, den vita varianten. laugh.gif
(skojar bara...)
anna_rispan
CITAT (myrtille @ 05-05-2007, 16:44) *
[attachment=2083:asiatisk.jpg]
Ja, den där ser man ju direkt att det är en Pak Choy, den vita varianten. laugh.gif
(skojar bara...)

Hahahaha, nej den är nog på väg att stendö den...
Åsa, mälardalen zon 2
De flikiga ser ut som Kyona mizuna, de andra måste man nog vänta ett litet tag med det finns flera sorter som är snarlika när de är små.
anna_rispan
Tack! Då får jag återkomma då när de växt lite till. smile.gif
anna_rispan

Ena sidan

Andra delen

Syns det nu vad det är?
anna_rispan
Ingen som ser vad det blev? whistling.gif
Eva 33c
Den flikiga ser ut som Kyona/Mitzuna, som Åsa skrev. Då två närmast kameran på den första bilden skulle kunna vara två varianter av salladssenap. Smakar de lite "starkt"? Egentligen spelar det kanske ingen roll vad det är, de ska användas på samma sätt i allafall, som plocksallad helt enkelt. Och bladen är goda! Man brukar kunna plocka dem ganska länge. Har de gott om plats kan det bli stora rosetter. När det blir för varmt går de i blom.
anna_rispan
CITAT (Eva 33c @ 22-05-2007, 20:52) *
Den flikiga ser ut som Kyona/Mitzuna, som Åsa skrev. Då två närmast kameran på den första bilden skulle kunna vara två varianter av salladssenap. Smakar de lite "starkt"? Egentligen spelar det kanske ingen roll vad det är, de ska användas på samma sätt i allafall, som plocksallad helt enkelt. Och bladen är goda! Man brukar kunna plocka dem ganska länge. Har de gott om plats kan det bli stora rosetter. När det blir för varmt går de i blom.

Jaha!! Tack för svar! Nej jag har inte vågat smaka nåt av det än. Men då kanske jag kan ta några småblad då o lägga på smörgåsen. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon