Full version: Skånska marknader
aanderss
http://www.skanskamarknader.com/
Alba
Avståndet är LITE för långt.
Om jag passerar på semester skulle jag helt klart besöka en marknad. Jag gillar marknader.
aanderss
CITAT (Alba @ 06-05-2007, 11:31) *
Avståndet är LITE för långt.
Om jag passerar på semester skulle jag helt klart besöka en marknad. Jag gillar marknader.

hörby eller hästveda är bäst för de är på gaotor inne i byarna. Vissa marknader går på ¨åkrar som blir rena dungåkern om de regnar
Eva i Skåne
Hörby, den sena marknaden i Röstånga och Höör är marknader jag brukar besöka.
I år tror jag inte jag har tid med Hörby, men de andra två blir det nog.

Röstånga är förfärligt om det har regnat, men vet man bara hur där brukar bli så får man ha skor (gummistövlar) därefter.

Höörs marknad är förresten också inne i samhället.

Marknader hör sommaren till yahoo.gif
imk
Åhus, Kivik blir det kanske ...och definitivt Sölvesborg..eftersom jag bor där..men det tillhör Blekinge..men fanns med på kartan där.
aanderss
CITAT (imk @ 07-05-2007, 16:19) *
Åhus, Kivik blir det kanske ...och definitivt Sölvesborg..eftersom jag bor där..men det tillhör Blekinge..men fanns med på kartan där.

skall du inte på tosiga bonnadagen med?
imk
CITAT (aanderss @ 07-05-2007, 16:41) *
skall du inte på tosiga bonnadagen med?

Det blir aldrig det eftersom det krockar med Killebomfestivalen här. Dock brukar vi vara på östersjöfestivalen i Karlshamn och Sailet i Karlskrona
Yin o Yang
Har planerat att äntligen besöka Kiviks marknad yes.gif . Trots att jag är född och uppvuxen i Skåne har jag aldrig varit där -cry-.gif , men nu ska det bli av om allt går som det ska med sommarplaneringen tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon