Planterade om mina blommor i mars månad, använde ekologisk blomjord. Märker nu att inga av mina krukväxter mår bra.(monstrera, kallor, andra gröna växter som jag inte vet namnet på , men alla är lättskötta...) De har alla en intensivt mörkgrön färg nu, kanske obalans i näringen??Jag har inte gett näring sen omplanteringen pga denna teori..Är det någon som vet vad detta mörkgröna är ett tecken på? Andra tecken är lätt slokiga, glanslösa. En del ser litet uttorkade ut fast de blir vattnade som vanligt. Tacksam för hjälp...
läs den här sidan före du går och köper din jord:http://www.testfakta.se/Article.aspx?a=6225
Jag haft samma problem och fick omplantera mina växter förra året. Tyvärr har några av de inte tålt det här experimentet och är nu i växthimlen. Jag är inte så rik att ha råd med billig jord.
Cassiopeia
06-05-2007, 07:53
Oj... jag som trodde att man kunde lita på att jorden man köper är bra. Jag har inte lagt ner någon tankeverksamhet alls på att välja jord utan köpte 3 säckar på något erbjudande på Blomsterlandet. Men jag kanske bör köpa ny jord då... Jorden jag köpte finns inte med i testet.