Ingela_67
Idag har jag och min dotter Madeleine gjort vårens första besök på en handelträdgård..och fler lär det med all säkerhet bli Våren har ju knappt börjat..styrde kosan ner mot Luleå och Björsby handelsträdgård. Detta för att jag ville få tag i en viss sorts kaprifol (silverkaprifol) och även blå-och vitsippor. Och eftersom de har söndagsöppet idag och vädret är skapligt så var det ju en passande söndagsutflykt.

Kom hem efter 4 timmar..med silverkaprifolen, en "vanlig" kaprifol, vitsippor, blåsippor, ungersk blåsippa och även 2 snygga pioner + en Lyckliga Lotta biggrin.gif Ändå hade de långt ifrån fått hem alla perenner etc påstod expediten så det lär nog bli ett till besök om någon vecka.

// Ingela.
Helen i Piteå Zon 5
giggle.gif biggrin.gif Det verkar ha varit en bra dag! Du missar väl inte alla de andra trevliga dagarna

http://www.bjorsby.se/justnu.aspx?NEW_ID=38

Vi kanske ses då!
Ingela_67
CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 06-05-2007, 17:41) *
giggle.gif biggrin.gif Det verkar ha varit en bra dag! Du missar väl inte alla de andra trevliga dagarna

http://www.bjorsby.se/justnu.aspx?NEW_ID=38

Vi kanske ses då!

Knasiga dagar..varför måste de ha det en vardag crying.gif ..jobbar så det är svårt att komma ifrån..men pionfesten lockar starkt kan jag lova flirting.gif Är så sugen på en jätteklätterhortensia..men jag undrar verkligen om den fungerar häruppe.. confused.gif

Helen, har du planerat att åka någon speciell dag? Vore skoj om vi kunde ses.

// Ingela.
Helen i Piteå Zon 5
Jag ska då med all säkerhet på Piondagen yes.gif Det brukar vara määängder med roliga sorter att handla, brukar starta dagen där redan runt 10-tiden på morgonen biggrin.gif sen blir det en sväng till Rutviks handelsträdgård, Växtriket och Blomsterlandet........ Det är kanske fler som kan komma, då får vi ju en liten 'forumträff' biggrin.gif det skulle ju vara kul
Ingela_67
CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 06-05-2007, 22:10) *
Jag ska då med all säkerhet på Piondagen yes.gif Det brukar vara määängder med roliga sorter att handla, brukar starta dagen där redan runt 10-tiden på morgonen biggrin.gif sen blir det en sväng till Rutviks handelsträdgård, Växtriket och Blomsterlandet........ Det är kanske fler som kan komma, då får vi ju en liten 'forumträff' biggrin.gif det skulle ju vara kul

Då kan jag ju absolut inte missa Piondagen. Får försöka ta ut kompledighet. Instämmer till fullo att det vore trevligt om fler kan komma.

// Ingela.
titti49zon6
Jaa, nu kan jag inte bestämma mig g.gif för jag vill ju fara till Björsbyn på Klätterväxrernas dag 9 maj,Dagliljedan 23 maj,Piondan 30 maj och Hosta dan 13 juni crazy.gif
dessutom har dom ju rosdagar hela juli månad rose.gif
men om ni talar om vilken dag och tid ni andra åker dit så kommer jag som ett skott giggle.gif
Helen i Piteå Zon 5
Då Piondagen närmar sig kan jag påminna här så får vi se hur många som har lust med en träff ute i Björsbyn biggrin.gif Skulle vara jättekul! yes.gif Piondagen är alltså den 30maj med start 10.00

Titti du bor så 'nära' att du kan fara alla temadagar =))
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon